مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: سال گذشته، ۹ هزار و ۳۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان شد.

راننده تاكسي

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری افزود: سال گذشته هدفگذاری شده بود ۱۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود که از این تعداد نوسازی ۹ هزار و ۳۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده محقق شد.

او ادامه داد: در فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی خودروهای تحویلی شامل سمند و پژو ۴۰۵  بود در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه دو خودروی قبلی از مدار تولید خارج شده‌اند، به طور قطع خودروهای جدیدی را جایگزین و به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهیم کرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است زیرا رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت‌ها را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در این زمینه استفاده کنند.

او تاکید کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، از مسوولان درخواست می‌شود در چارچوب تکالیف قانونی تعریف شده و با نگاه ویژه در حمایت از زحمتکشان عرصه حمل و نقل شهری نسبت به پیش‌بینی سیاست‌های حمایتی در این بخش اقدام کنند.

براساس گفته ضامنی «در راستای تحقق قانون هوای پاک و تبصره ماده ۸این قانون باید تسهیلات ارزان قیمت به رانندگان تاکسی در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعطا شود زیرا رانندگان توان پرداخت قیمت بالای خودرو را ندارند و در عین حال ناوگان تاکسیرانی هم پیر و فرسوده است.»

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفتگو با ایلنا گفت: در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه دو خودروی قبلی از مدار تولید خارج شده‌اند، خودروهای جدیدی را جایگزین و به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهیم کرد و  امیدواریم در سال جدید بتوانیم ثبات قیمتی را در حوزه خودرو داشته باشیم.

او در رابطه با سن فرسودگی تاکسی‌ها افزود: در گذشته سن فرسودگی خودرو ۱۰ سال بوده ولی بر اساس مصوبه جدید، خودروی که نتواند دو بار متوالی معاینه فنی بگیرد، فرسوده محسوب می‌شود.

کد خبر 671437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    شهرداری اصفهان به کار های اشرافی در مرکز شهر اصفهان پرداخته و به گورت اصفهان + باغ رضوان اصفهان نپرداخته و هنوز این مناطق جدول کاری پیاده راه + جدول کاری مسیر ویژه ی دوچرخه + رنگ کاری جداول نپرداخته و این مناطق از ایستگاه های چراغدار اتوبوس بی ار تی نیز محروم می باشند در حالی که تا خوراسگان اصفهان که نزدیک گورت اصفهان می باشد دارای ایستگاه بی ار تی می باشد ولی این کار را ادامه نداده و گورت اصفهان + باغ رضوان اصفهان هنوز محروم از خدمات فوق شهرداری می باشند.